Trident ballbaring titanium center driveshaft voor Arrma Limitless (V1) / Infraction (V1 & 2) / Felony
Deze gloednieuwe ontwikkeling van Scorched Parts is een spannende stap omhoog voor alle serieuze Arrma-speedrunners. Na 12 maanden van ontwerp en ontwikkeling hebben we het probleem van de Arrma voorste middenas opgelost. De kick-up in het arrma-chassis zorgde voor 2 problemen voor mensen die op zeer hoge snelheid Arrmas reden. De eerste is ongelijke rijsnelheid naar de voorwielen. Dogbones werken op dezelfde manier als kruiskoppelingen, die versnellingen van de assnelheid introduceren wanneer er een hoek is. Dit kan op veel niveaus niet goed zijn. Zoek de snelheid van de kruiskoppelingsas op om dit probleem volledig te waarderen. Het tweede grote probleem is wrijving. Door de hoek schuift de dog bone pin onder belasting heen en weer in de cup, met zo'n 500 cycli per seconde (!). Dit zuigt energie op, creëert warmte en snelle slijtage bij hoge snelheid. Pins worden extreem heet. Dit is vaak visueel duidelijk met pinnen die blauw worden door de hitte. De as, cup en pen hebben allemaal te lijden, en zoals elke speedrunner-bouwer heeft ontdekt, zal de voorste pen snel slijten en defect raken. We hebben gezien dat pinnen zichzelf met wrijving aan de cup proberen te lassen. Het kostte veel tijd om de oorzaak van het probleem te realiseren en een 'drop-in'-oplossing te creëren, en we hebben veel ontwikkeling geïnvesteerd om het goed te laten werken en met de hoogste snelheden te testen. De speciaal geharde stalen TRIDENT-aandrijfbeker is erg hard en sterk omdat deze is ontwikkeld met behulp van Finite Element Analysis. De cup heeft ook dubbele stifttappen die beter passen bij de ingaande assen van het D-Safe / GP5-type.
Dus, de introductie van de Scorched Parts TRIDENT gelagerde centrale aandrijfas!
- Ware constante snelheid
- Drie kogellagers die de belasting opnemen
- Bijna nul wrijvingsverliezen!
- Directe vervanging voor alle standaard 102 mm assen
- TRIDENT-aandrijfcup van gehard staal
Deze asopstelling is getest en bewezen in onze eigen constructie, met vele runs van meer dan 170 km/u, plus James Mccoy, de huidige wereldrecordhouder, heeft deel uitgemaakt van het testteam en heeft deze as tot nu toe met succes tot 286 km/u laten lopen, met geweldige resultaten . We hebben GEEN noemenswaardige slijtage of schade ondervonden tijdens het testen. Voor degenen die speedruns doen, zal dit worden erkend als een grote stap voorwaarts. Tijdens het testen hebben we ook geconstateerd dat de levensduur van het kleine voorste diff-ingangslager is verbeterd. We weten niet precies waarom dat zo is, maar het is een observatie geweest. Deze as is UITSLUITEND ontwikkeld voor speedrunners! Het is een specialistisch onderdeel voor gevorderde en ervaren speedrunners. NIET GESCHIKT voor bashen. Tot nu toe NIET GETEST voor dragracen. Zoals alle speedrunners met zeer hoge snelheden al zullen weten, MOETEN onderdelen na elke run worden gecontroleerd. We hebben zonder problemen tientallen herhaalde runs gemaakt en dit product wordt geleverd met de gebruikelijke ondersteuning en klantenondersteuning van Scorched Parts, maar dit is geen garantie dat er niets mis kan gaan. Er moeten nog steeds controles worden uitgevoerd.
De kit wordt geleverd met een reserve set lagers en schroeven.
Let op: Het wijzigen van uw RC vanuit de standaard configuratie kan onverwachte resultaten opleveren. Bij de werking met aangepaste modellen moet hier rekening mee worden gehouden. Volg altijd de originele instructies van de fabrikant. Hoewel we onze onderdelen volgens de hoogste normen bouwen, kunnen we, net als alle rc-onderdelen, onze onderdelen niet garanderen voor prestaties, sterkte en duurzaamheid in elke situatie of configuratie. Gebruik uw afstandsbediening niet in openbare ruimtes. Gebruik uw afstandsbediening niet op plaatsen waar onverwachte resultaten letsel of schade aan eigendommen kunnen veroorzaken. High Speed RC's vereisen GROTE ZORG en een verantwoordelijke houding om veilig te gebruiken.